Na terenie naszej placówki uczniowie z różnorakimi niepełnosprawnościami mają zapewnione zajęcia rewalidacyjne.
W ramach terapii logopedycznej prowadzone są odpowiednie ćwiczenia indywidualnie dostosowane do etapu rozwoju umiejętności komunikowania się, aktualnych zdolności językowych, zasobu słownictwa naszych uczniów, sprawności aparatu artykulacyjnego, stanu funkcji słuchowych oraz istniejących zaburzeń mowy. Są to przykładowo: ćwiczenia oddechowo-fonacyjne, ćwiczenia logorytmiczne, ćwiczenia motoryki mięśni aparatu artykulacyjnego, ćwiczenia korygujące zaburzoną mowę, jak również ćwiczenia rozwijające umiejętność skutecznego porozumiewania się, w tym także z wykorzystaniem metod komunikacji alternatywnej.
Rozwój mowy częstokroć zakłócony wspomagany jest stymulującymi technikami terapeutycznymi, m.in. elementy bardzo lubianej przez dzieci stosowanej w naszej szkole metody integracji sensorycznej. Uczniowie mogą także korzystać z komputera, co uatrakcyjnia często żmudne ćwiczenia kształtujące czy utrwalające prawidłową wymowę, ale też rozwijające funkcje ściśle z mową powiązane.
Terapia integracji sensorycznej (SI) to dla dzieci intensywna praca w atrakcyjnej formie i otoczeniu. Dla harmonijnego, prawidłowego rozwoju dziecka wszystkie zmysły powinny ze sobą współgrać. Prawidłowy odbiór bodźców przez ściśle powiązane układy zmysłów, następnie ich prawidłowe przetwarzanie i adekwatne reakcje organizmu to najogólniej procesy„integracji sensorycznej”. W naszej szkole funkcjonuje salka do zajęć SI. Dziecko podczas zajęć wyglądających jak zabawa, przy użyciu specjalnie dobranych przez terapeutę przyrządów, sprzętów i rodzajów stymulacji, czy też różnorakich zadań ma szansę na przeżycie sukcesu bardzo potrzebnego we wspieraniu procesu jego dalszego rozwoju. Do dyspozycji dzieci mamy m.in. duża trampolinę, hamaki i hustawkę terapeutyczną , specjalne deskorolki. Terapia ma na celu nie tyle uczenie konkretnych umiejętności, co raczej przygotowywanie układu nerwowego dziecka do procesu uczenia się, poprzez stawianie dziecku indywidualnie dobieranych wymagań i zadań.
Na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych podpowiadamy jak usprawnić zaburzone funkcje oraz wspomagamy te dobrze rozwijające się.
Terapia pedagogiczna to oddziaływanie za pomocą środków pedagogicznych (wychowawczych i dydaktycznych) na przyczyny i przejawy trudności dzieci w uczeniu się, mające na celu eliminowanie niepowodzeń szkolnych oraz ich ujemnych konsekwencji. Stanowi swoistą interwencję wychowawczą, zmierzającą do spowodowania określonych, pozytywnych zmian w zakresie sfery poznawczej i emocjonalno - motywacyjnej oraz w strukturze wiedzy i umiejętności szkolnych dziecka. Celem nadrzędnym terapii pedagogicznej jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z trudnościami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości. Podmiotem terapii pedagogicznej jest nauczyciel terapeuta, wyposażony w odpowiednią wiedzę i umiejętności oraz posiadający predyspozycje psychiczne potrzebne do tego rodzaju pracy. Przedmiotem oddziaływań terapeutycznych jest dziecko, jego zaburzenia rozwojowe i trudności szkolne.
Muzykoterapia. Celem zajęć jest przede wszystkim relaksacja i odreagowanie napięć, stymulacja psychomotoryczna oraz pobudzenie aktywności do osiągnięcia zadowolenia z wykonywanych czynności i wspólnej zabawy. W czasie zajęć odbywają się ćwiczenia relaksacyjne przy muzyce m.in. elementy treningu autogennego metodą J. H. Schultza, wyrażanie emocji przy pomocy instrumentów perkusyjnych, elementy kinezjologii edukacyjnej P. Denissona, jak również ćwiczenia Mobilnej Rekreacji Muzycznej.
Socjoterapia jest procesem ukierunkowanym na leczenie występujących u dzieci zaburzeń zwłaszcza zaburzeń zachowania, nadpobudliwości, zahamowania, niektórych zaburzeń emocjonalnych. Zadaniem socjoterapii jest też wspomaganie dzieci i młodzieży w rozwoju i funkcjonowaniu społecznym. W socjoterapii realizowane są zatem nie tylko cele związane z korekcją zaburzeń ale również cele edukacyjne, których realizowanie wpływa lepsze funkcjonowanie społeczne dzieci i młodzieży (np. uczenie rozpoznawania emocji i wyrażania ich stosownie do sytuacji, poznawanie mechanizmów uzależnień, uczenie współdziałania i współpracy w grupie). Zajęcia socjoterapeutyczne powinny też być okazją do nabycia nowych umiejętności (podejmowanie decyzji, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, poszukiwanie wsparcia i pomocy).